721 340 328 info@firemnictvi.cz

Rozhovor se zakladatelem Firemnictví.cz Jiří Mrázem v příloze HN Podnikání ze 6. 11. 2017.

Založil jste Firemnictvi.cz a pomáháte zákazníkům, když nemají rádi administrativu a evidenci. Jak?

Jednoduše tím, že to děláme za ně. Z mých zkušeností většina lidí ve firmách chce dělat věcnou a kreativní práci a opravdu nesnáší něco někde evidovat a zapisovat. My za ně zavádíme a udržujeme digitální pořádek ve firmě nebo organizaci. Ten je důležitý, abyste měli k dispozici informace, když je potřebujete, abyste se mohli správně a rychle rozhodovat a na nic nezapomněli. Zkrátka abyste zvyšovali pravděpodobnost úspěchu všeho, co děláte.

Další problém pak je, kam informace dávat, kde je evidovat. Když začnete s podnikáním, tak obvykle velmi brzy zjistíte, že sdílený disk už vám nestačí, jsou to izolované soubory, které vám toho příliš neřeknou. Nejsou například provázané nebo vás neupozorní na vypršení platnosti STK nebo smlouvy.

Na druhou stranu komplexní systémy pro CRM, DMS, správu majetku, personalistiku apod. jsou pro vás zbytečně složité a nákladné, často kanón na vrabce. Nebo ani ještě nevíte, co od nich vlastně chtít. A přesně tuto mezeru zaplňujeme.

Poskytujete tedy asistentské služby nebo informační systém?

Obojí! Pod názvem Firemnictví poskytujeme službu a zároveň internetovou aplikaci Firemnictvi.cz. V té má zákazník uloženy v přehledné podobě všechny informace, které potřebuje pro svou činnost. Služba pak spočívá v tom, že za zákazníka všechny tyto informace do systému nejenom vkládáme, upravujeme a pečujeme o ně, ale také je obohatíme o další údaje z dostupných zdrojů.

Je to pro něj velká úleva a může se soustředit na svou hlavní práci. A všechny své informace a dokumenty najde na jednom místě, kdykoliv a z jakéhokoliv zařízení.

O jaké informace se konkrétně jedná a pro koho je Firemnictví vhodné?

Jedná se o systém dokumentačně evidenční, který velmi pěkně a přehledně vizualizuje všechny možné informace v jedné aplikaci a vzájemně je propojuje. Vhodný je zejména pro menší a střední firmy, podnikatele, spolky, kluby, specializovaná oddělení větších firem a různé organizace. Zkrátka pro všechny, kteří potřebují a chtějí mít v informacích digitální pořádek.

V jednoduché a srozumitelné podobě umíme evidovat například majetek, smlouvy, zakázky, zákazníky, dodavatele, zaměstnance, školení, certifikáty, nejrůznější dokumenty, finanční výkazy, znalosti, směrnice, projekty, ale třeba i členskou základnu klubu, akce, soukromou sbírku, vozový park a mnoho dalšího. A to všechno máte v jedné aplikaci, v počítači i v mobilu.

Jak to celé funguje?

Pracovníci zákazníka posílají informace a dokumenty jednoduše firemním emailem, to umí každý. My je přirozenou inteligencí, tedy lidskou silou, vytěžíme, obohatíme o informace z dalších dostupných zdrojů, uložíme do aplikace a tam o ně pečujeme.

Můžete uvést příklad?

Pořídíte si do firmy například novou tiskárnu, pak nám pošlete emailem doklad. My v aplikaci vytvoříme kartu tiskárny s informacemi o výrobci, typu, náplních apod., najdeme manuál, vložíme fotografii, naplánujeme upozornění na vypršení záruky a je to.

Nebo získáte novou zakázku a dáte nám vědět. My vytvoříme kartu klienta se všemi informacemi o firmě, založíme kartu zakázky, doplníme dokumenty a naplánujeme důležité milníky. Z karty zákazníka se pak dostanete jednoduše na zakázky, smlouvy a všechny související informace.

Když například majitel jedné úklidové firmy nechal evidovat své vozy a úklidové stroje a poznal, jak Firemnictví funguje, ihned si nechal v aplikaci spravovat i svůj soukromý majetek. Tím ho „dostal“ do svého mobilu.

Jak byste tedy shrnul hlavní přínosy Firemnictví?

Šetří vám čas, peníze, nervy, a navíc máte ucelený pohled na firmu na jednom místě v jedné aplikaci. Zde máte všechny informace dostupné 24 hodin denně 7 dní v týdnu a z jakéhokoliv zařízení.

Hlavní témata této přílohy jsou sociální aspekty podnikání, je to téma i pro vás?

Můj pohled na podnikání je v tomto ohledu obecnější. Mělo by splňovat tři věci. Za prvé – produkty a služby musí být pro zákazníky jednoznačně užitečné. Za druhé – podnikání musí být férové a transparentní. A za třetí – mělo by být prospěšné i pro širší okolí – lidi, přírodu, společnost.

Já jsem v tomto ohledu například zorganizoval Firemnictví tak, aby dalo možnost práce zejména ženám na mateřské dovolené. Mohou pracovat kolik hodin chtějí, kdy chtějí, a navíc z domova. Neztratí tak kontakt s pracovním prostředím a zároveň nemusí posílat své děti na celé dny do školek a mohou o ně s láskou pečovat osobně. A to dělá radost jim i mně.

Jiří Mráz, Zakladatel Firemnictvi.cz